jueves, 25 de noviembre de 2010

POEMES


Ponent

Escriuré per glosar el dol d’aquesta tarda
que mor pausadament cap a l’oest.
Veuré els cors d’àngels foscos
volar pel cel, cap a ponent.
Les ombres jauran com fulles marcides
d’un sol aturat,
i profundament cauran els grisos
damunt dels vells bans de fusta.
La gent passejarà omplint-me de murmuris
fins que s’esgotin els mots i les petjades.
Jugaré tan sols a ser qui sóc, mentre deixo
que la nit m’abraci les sabates.

Estiu
Sola a mitja tarda
veig sobre el despatx
la llum d’unes fotos d’estiu
i el teu record somrient
amb les mans a les butxaques.
La llum groga de l’estança
es fa un punt d’aquell sol
quan el crit presumptuós de les gavines
em sorprèn travessant la finestra.
Tanco els ulls i omplo l’espai de crepuscles.
Envoltada de tu, deixo que la músic se m’endugui
transparent com un cel de vidre.
Ara sóc un tros de blau i coral·lines
que gosa de ser carn.

Futur indefinit
Fugiré de la vida sens recança.
Ompliré d’enyor tots els meus.
Portaré dol, color de panses;
i a les mans un poc d’arròs
i un molt de gel.
No sabran els falciots on fou casa meva
i ben segur nous geranis
n’ompliran els balcons;
quan les veus d’altres vides colpegin
les parets del meu antic món.
Les noces no tindran somnis.
Seran tot d’una i una nit.
Vindrà la mort a buscar-me i seré presta,
abric posat, dempeus vora el llit. 

Núria López i Garcia.

No hay comentarios:

Publicar un comentario